Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi makalesini okuyup inceledik.Aynı zamanda makalenin yayım tarihi 2019 olmasıyla yeni bir makale.Makalenin yazarları Belma Tuğrul, Menekşe Boz, Gonca Uludağ, Özge Metin Arslan, Serap Sevimli Çelik Ve Aylin Sözer Çapan'dır. Makalenin amacı okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerine göre incelenmesi olarak belirlenmiş. Makale araştırmasında evreni özel ve resmi anaokullarında çalışan 460 okul öncesi öğretmenleri oluşturuyor. Araştırma aracı olarak anket kullanılmış.Anket formunda, okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki deneyim süresi, çalıştığı kurumun bulunduğu coğrafi bölge, çalıştığı yaş grubu ve sınıf mevcudu bilgilerine ilişkin yedi, okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesine ilişkin on (çocukların en sevdiği aktiviteler, serbest oyuna ayrılan süre, oyun sırasında öğretmenin rolü, açık oyun alanları imkânları, risk faktörleri, oyun sırasında gerçekleşen kazalar ve ailelerin çocukların okuldaki oyunları üzerine görüşleri gibi) soru yer almaktadır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin güne başlama zamanında bir-iki saat süreyle serbest oyuna yer verdikleri ve çocukların çoğunlukla okul bahçesinde ve doğal/doğadan malzemelerle oynamaktan oyunlarından hoşlandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin okuldaki park/bahçe alanlarının olumsuz koşullarının çocuklar için risk oluşturduğunu düşündükleri; çocukların sınıfta/okulda oyun oynarken çeşitli kazalar yaşadıkları, bunların başında ise düşme vakalarının geldiği belirlenmiştir. Ayrıca ebeveynlerin ve okul yöneticilerinin de çocukların oyun oynamalarına ilişkin çeşitli taleplerinin olduğu, ebeveynlerin çoğunlukla öğretmenlerden okuldaki oyun süresinin azaltılarak, çocuklara okuma-yazma öğretilmesi, okul yöneticilerinin ise okulda hareketli/gürültülü oyunlar oynanmaması yönünde isteklerde bulundukları tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda, ulusal bir oyun politikasının geliştirilmesi ve okul öncesi dönemde oyunun önemine daha çok dikkat çekilmesi gerektiği önerilmektedir.
ÖNERİLERİMİZ
Okul öncesi eğitim yerlerinin sınıf içi kadar sınıf dışı eğitime de açık olması gerektiğidir. Okulun olanakları yetersiz ise doğadan faydalanarak oyunu da dahil ettiğimiz eğitimler vermek olmalıdır.
Aynı zamanda okul öncesinde oyunun önemi konusunda bilinçsiz ebeveyn ve okul yönetimlerine bu konuda eğitim vererek onları bilinçlendirmek önemli olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder