ERKEN ÇOCUKLUK MATEMATİK EĞİTİMİNDE
DOĞADAKİ MATERYALLER İLE EŞLEŞTİRME ETKİNLİĞİ
Bu etkinliğimizde doğadan bulabildiğimiz materyaller ile okul öncesi çocuklarının (48-60 ay) matematik eğitiminde nasıl yararlanabileceğimizi düşündük. Doğadaki bulduğumuz farklı büyüklükteki çınar kozalarını çocukların matematik eğitiminde kullanmayı planladık. Kozaların farklı büyüklükleri sayesinde büyüklüklerine göre eşleştirme etkinliğiyle çocuğun matematik eğitimine katkı sağlamayı hedefledik.
Çocuklarla uygulama sırasında; onlarla sınıftan çıkarak doğadaki çınar ağacından çocuklarla birlikte çınar kozası toplayabilir. Kozayı toplarken onlara topladıklarının ne olduğu hakkında bilgi vererek (çınar ağacının meyvesidir) meraklarını giderebiliriz.Onlara kozaya dokunmalarına izin vererek duyuşsal hislerini de öğrenebiliriz.
Çocuklarla bulduğumuz farklı büyüklükteki çınar kozalarını sınıfa getirerek sınıfa 'sizce tüm kozalar aynı büyüklükte mi? sorusunu yönelterek tahminde bulunmalarını ister bu konuda farkındalık yaratabiliriz.
Her öğrenciye yine farklı büyüklükte çizdiğimiz dairelerin olduğu kağıdı vererek ellerindeki çınar kozalarını kağıttaki dairelerle eşleştirmesini isteriz. Etkinlikte 'eş' ve 'eşit' kavramlarını karıştırmamaya dikkat etmeliyiz.
Kazandırılmak istenen bilişsel gelişim okul öncesi eğitim programında yer alan kazanım 6 daki 'nesne ve varlıkları özelliklerine göre eşleştirir' kazanımıdır. Gösterge olarak ise 'nesne/varlıkları büyüklüğüne göre eşleştirir göstergesidir.
Değerlendirme sürecinde çocuklara topladıkları şeyin ne olduğunu ,duyuşsal açıdan 'çınar kozasına dokunduklarında neler hissettiniz?' sorusunu yöneltebiliriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder